Min erfaring med Bring
Mandag 16.11 skulle jeg få levert hjem en pakke. Jeg hadde bestilt at pakken skulle bli levert på døren. Pakken skulle bli levert mellom klokken 15 og 22. Først Fredag 20.11 kom pakken. 4 dager for sent og etter mange purringer. Servicen jeg opplevde hos Bring var elendig.
Bring og levering hjemme
Dette er faktisk ikke første gang det har skjedd meg. For et år siden ble også en pakke forsinket. Også da hadde jeg bestilt levering hjemme. Men da klarte Bring å levere pakken bare et par dager for sent.
Dersom jeg er representativ for kundene som Posten og Bring har, må det gjøres noe. Mulig dette problemet er lokalt her i Stavanger, men et firma som skal levere logistikk forventes at de gjør det. Leverer til avtalt tid.
Servicen under enhver kritikk
Det jeg opplevde var at kundeservice ikke tok tak i problemet. De sendte en eller annen form for purring til Bring i Stavanger, men jeg tror ikke denne ble fulgt opp lokalt. Jeg ble også lovet tilbakemelding noe jeg ikke fikk. Først Fredag, etter å ha purret i flere dager fikk jeg en tilbakemelding. Da var pakken funnet Onsdag og skulle leveres Torsdag. Noe den ikke ble. Fredag fikk jeg også en garanti at pakken ville bli levert samme kveld, det ble den også omsider.
Kundeservice på Posten og Bring er mangelfull. Å komme fram på telefonen går greit. Men så lenge det ikke er mulig for kundene å ta kontakt direkte med det lokale Bring, men at alt går gjennom kundeservice blir ting vanskelig.
Det er også en chatbot som det er mulig å chate med. Men en chatbot er ikke til særlig hjelp i slike tilfeller. Det burde vært mennesker på chat, i det minste om dagen. Et annet problem er at service telefonen er åpen mellom 8 og 17 og stengt i helgene.
Neste gang vil jeg neppe kjøpe varer hos et firma som kun tilbyr Bring som leverandør. Min erfaring er at Bring trenger å gå gjennom egen logistikk og få en bedre kundeservice.